Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku naszej szkoły pozyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 15.000,00zł w tym 20% wkładu własnego. Wsparcie finansowe przeznaczone jest na zakup książek będących nowościami wydawniczymi.
WYDARZENIA
XIV








XIII
Klasy 5 w tym roku szkolnym podróżują w czasie do dalekiej i pięknej starożytności za sprawą mitów Greków i Rzymian. Powstało sporo prac plastycznych, przekładów intersemiotycznych, a także komiksy o tej tematyce. Świat mitologicznych stworzeń może fascynować, a warto przypomnieć, że niejednokrotnie pojawia się również w ulubionych filmach i grach komputerowych.
XII
Uczniowie klasy 6 zapoznali się z cyklem powieści Rafała Kosika opowiadających o przygodach trójki przyjaciół- Felixa, Neta i Niki. Młodzież lubi takie powieści ze względu na wartką akcję, motyw detektywistyczny i elementy fantastyki naukowej – tu Sztuczna Inteligencja, działającą destrukcyjnie i wymykającą się poza ramy codzienności. Lapbooki i fiszki do dziś królują na gazetkach w klasie nr 18. Polecamy.
XI
W ramach programu Narodowe Czytanie uczniowie klasy 7 mieli okazję ,,opowiedzieć” o swoich ulubionych tekstach z czasów wojny i okupacji. Tematyka wojenna od lat cieszy się sporym zainteresowaniem. Chętni mieli możliwość przygotowania laporella na temat bohaterów i zdarzeń Dywizjonu 303 Arkadego Fiedlera oraz Kamieni na szaniec Aleksandra Kamińskiego. Przy okazji Kamieni na szaniec umówiliśmy się na górską wycieczkę szlakiem chłopców z Batalionu Zośka w pobliskich Górkach Wielkich.
X
W klasie 2 b uczniowie zapoznali się z lekturą autorstwa Aleksandry i Daniela Mizielińskich „Którędy do Yellowstone?”, która wprowadziła ich w tematykę parków narodowych. Dzieci poznały zarówno Yellowstone- najstarszy park narodowy na świecie, znajdujący się w Stanach Zjednoczonych , jak i Białowieski Park Narodowy, najstarszy park narodowy w Polsce. Uczniowie uzupełniali wizytówkę lektury, a także wypełniali karty pracy, w których umieścili informacje o Białowieskim Parku Narodowym, charakterystycznych zwierzętach i roślinach występujących w tym obszarze oraz ciekawostek na jego temat. Na zakończenie zajęć dzieci w grupach grały w grę planszową, której celem było utrwalenie wiedzy o najbardziej znanych parkach narodowych na świecie. Uczniowie pracowali zarówno indywidualnie, jak i zespołowo, co sprzyjało rozwijaniu umiejętności współpracy oraz pogłębieniu wiedzy o ochronie przyrody .
IX
Uczniowie klasy ósmej udowodnili, że afisze teatralne spełniają swoją rolę- przyciągają uwagę przechodnia. Sami przygotowali wspaniale afisze inspirowane historia Małego Księcia. Młodzież, wykorzystując swoją kreatywność i chęć do działania, przygotowała plakaty ilustrujące wybrane motywy powieści Exuper’ego. Tym samym nasza szkoła mogła zamienić się w teatr, gdzie złotowłosy chłopiec nauczy uczniów, jak „oswoić innych”.
VIII
Akademia Pana Kleksa zainspirowała uczniów klasy 4 do przygotowania haseł związanych z niezwykłymi lekcjami szkoły Ambrożego Kleksa. Dzieci wzorem lekcji przędzenia liter przygotowały slogany zaczerpnięte z tekstu Jana Brzechwy. Oko cieszyły kolorowe litery zawieszone na barwnych wstążkach. Przy okazji można było poćwiczyć ortografię.
VII






VII
Klasa 2b z wizytą w bibliotece 🤗
VI
Wizyta klasy 3b w Bibliotece Publicznej w ramach NPRCZ
V
„Czytanie na dywanie” to kolejny wspaniały projekt, który realizują uczniowie klasy ósmej. Ich zadaniem jest głośne czytanie podczas przerw dla najmłodszych uczniów naszej szkoły oraz przedszkolaków.
IV
Historie mitologiczne zaklęte w komisie. W wyniku niezwykłego zaangażowania uczniów klasy 7 powstały doskonałe ilustracje systematyzujące wiedzę z zakresu mitologii greckiej. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem podjęły się realizacji zadania. Losy Tantala, Syzyfa czy Eurydyki w połączeniu z wyjątkowym talentem uczniów pozwoliły na przygotowanie niecodziennej wystawy.
III












II
Klasa 3b realizuje międzynarodowy projekt edukacyjny, wspierający rozwój czytelnictwa „CZYTAM Z KLASĄ”. Lekturki spod chmurki. Projekt podzielony jest na 3 moduły 1. Radość i szczęście 2. Smutek i złość 3. Strach i odwaga. Jest to projekt całoroczny. Do tej pory zrealizowaliśmy moduł pierwszy. Uczniów czytali Dzieci z Bullerbyn. Wykonaliśmy pięknie książeczki Leporello. Każdy uczeń czytał lekturę w domu. Omawialiśmy poszczególne fragmenty, dzieląc się naszymi emocjami- tym, co nas bawiło, co sprawiało smutek a co nas dziwiło. Pisaliśmy list do wybranej osoby, opisując co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi, następnie chętni uczniowie dzielili się treścią listu. Przed nami moduł drugi i trzeci.
I
Spotkanie autorskie z Wojciechem Widłakiem
Uczniowie naszej szkoły byli uczestnikami spotkania autorskiego, którego bohaterem był autor lubianych przez dzieci i młodzież książek Wojciech Widłak. Podczas spotkania uczniowie nie tylko poznali prawdziwą, wspaniałą historię chłopca opisaną w książce „Dwa serca anioła”, ale dowiedzieli się również jakie korzyści płyną z czytania oraz jaką drogę musi przebyć książka od pomysłu do wydruku na papierze. Był to bardzo cenny i wartościowy czas dla naszej młodzieży.