„Rozwój przez edukację w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drogomyślu”

Rozwój przez edukację w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drogomyślu

Edukacja powinna sprawiać frajdę. Podczas tzw. flow, czyli głębokiego zanurzenia w konkretnej aktywności, pojawiają się emocje, które sprzyjają zapamiętywaniu informacji, nabywaniu umiejętności i kształceniu postaw. Za pomocą przymusu możemy uczynić z dziecka doskonałego kopistę, ale do krytycznego myślenia i tworzenia oryginalnych rzeczy, potrzebne jest poczucie twórczej swobody.

Projekt „Rozwój przez edukację w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drogomyślu”, który będzie realizowany w roku szkolnym 2021/2022 otworzy przed uczniami przestrzeń do eksperymentowania, do sprawdzania różnych opcji i testowania nowych rozwiązań. Nieodłącznym elementem eksperymentowania jest popełnianie błędów. Bez błędów, bez wyciągania z nich wniosków, bez możliwości samodzielnej poprawy działań, nie ma rozwoju. Realizacja projektu będzie okazją do kształtowania u uczniów własnego „ja” podczas inspirującej, pełnej wyzwań podróży.

W ramach projektu opartego na metodzie eksperymentu wyposażona zostanie pracownia w pomoce dydaktyczne do zajęć przyrodniczo-geograficznych, matematyki, chemii, biologii i fizyki oraz w sprzęt TIK.

Wyposażenie pracowni pozwoli na realizację zajęć dodatkowych metodą eksperymentu. Wykorzystanie nowoczesnego wyposażenia specjalistycznego pracowni pomoże uczniom łatwiej zrozumieć posiadane przez nich informacje teoretyczne, a przeprowadzanie rozmaitych doświadczeń umożliwi im poznanie praktycznego zastosowania zdobywanej wiedzy. Z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, uczestnicy zajęć zachęcani będą do samodzielnego eksperymentowania – próby te, bez względu na ich wynik, nie będą oceniane negatywnie, dzięki czemu dzieci nabiorą pewności siebie i pozbędą się oporów przed wykorzystywaniem kreatywności w celu rozwiązywania problemów w późniejszym życiu. Dzięki urozmaiconemu wyposażeniu sal, lekcje będą mogły opierać się na poszerzaniu zdobytej wiedzy w praktyczny i interesujący sposób, co ułatwi przyswojenie użytecznych zdolności, które mogą zostać wykorzystane przez uczniów w późniejszej pracy zawodowej.

W projekcie zaplanowano także adaptację pracowni do zajęć matematyczno-przyrodniczych.

Projekt zakłada realizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających podczas, których kształtowane będą kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne uczniów. Zaplanowano zajęcia z przyrody, geografii, matematyki, biologii, chemii, fizyki oraz informatyki. Zajęcia te będą rozbudzały uczniowskie pasje, wrodzoną ciekawość i chęć poszerzania wiedzy.

W czerwcu planujemy rozpocząć działania informacyjne związane z procesem rekrutacji do projektu. Warunkiem wzięcia w nim udziału będzie wypełnienie przez rodzica formularza zgłoszenia wraz z załącznikami i złożenie go w sekretariacie szkoły.

Rekrutacja będzie przebiegać dwuetapowo. Najpierw zostaną zweryfikowane kryteria formalne, następnie zostaną przyznane pkt za kryteria merytoryczne.

Na stronie internetowej szkoły w zakładce Projekt będziemy na bieżąco zamieszczać najważniejsze informacje dotyczące projektu, działania związane z przeprowadzaną rekrutacją, kolejne etapy jego realizacji oraz zdjęcia, ciekawostki i fotorelacje z zajęć.

Możesz również polubić…

Skip to content